افتتاح نمایشگاه برکت سبک زندگی اسلامی


نمایشگاه برکت «سبک زندگی اسلامی» با حضور سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش افتتاح شد.

نمایشگاه برکت «سبک زندگی اسلامی» با حضور سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش افتتاح شد.

نمایشگاه برکت ساعتی پیش و با حضور سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ، حجت‌الاسلام موسوی قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما، سردار ریبندی معاون هماهنگ‌کننده سپاه تهران و جمعی از خانواده شهدا و جانبازان افتتاح شد.

حجت‌الاسلام اسدی فرمانده حوزه 197 شهید آوینی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: طرح برکت طرحی است که در 5 سال و با هدف معرفی سبک زندگی اسلامی زیر نظر روحانیون محله نظام‌آباد در چند مرحله تدوین شده است و به صورت آزمایشی در این محله در حال اجرا است.

وی ادامه داد: ما تلاش داریم آسیب‌هایی را که در خانواده‌ها وجود دارد شناسایی کنیم و مباحث تربیتی و مشاوره به عنوان نیاز اصلی را در برنامه کار خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام اسدی افزود: اولین مورد که در مباحث تربیتی مورد توجه ما قرار گرفت تبیین حقوق والدین برای فرزندان بود و اینکه خانواده‌ها چگونه با فرزندان خود رفتار صحیح داشته باشند.

فرمانده حوزه 197 شهید آوینی گفت: موضوع دوم تبیین حقوق فرزندان برای والدین و خانواده‌ها است چرا که هم اکنون خانواده‌های ما در خصوص تعلیم و تربیت فرزندان در فقر آگاهی شدید به سر می‌برند و به منظور آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها تلاش کردیم تا از اساتید مجرب حوزه‌های علمیه استفاده کنیم و سومین مطلب نیز تدوین کتابی با موضوع سبک زندگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام اسدی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اهداف و کارهای ما مسجدمحور کردن محله است چرا که در زمان رسالت پیغمبر (ص) ایشان نیز مرکز و مأمن خود را مسجد قرار داده بودند.  همچنین این نمایشگاه برگرفته از آیه 21 سوره احزاب است.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های قرآنی و اخلاقی و تربیت مبلغان بسیجی نیز در دستور کار ما قرار دارد تا با استفاده از تمام ظرفیت‌ها حداکثر نتیجه را بتوانیم به دست آوریم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام ریاست سازمان صدا و سیما با تبریک ایام هفته دفاع مقدس، راه‌اندازی نمایشگاه برکت را یک ابتکار و نوآوری دانست و گفت: برگزاری این نمایشگاه اقدام ارزشمندی است و حتی در نوع خود بی‌بدیل است.

وی افزود: شاید بتوان گفت چنین کاری تاکنون کمتر صورت گرفته است که به صورت نمادین به فلسفه اصلی سبک زندگی پرداخته شود.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم خاطر نشان کرد: زمانی که از سبک زندگی صحبت می‌کنیم و رهبر معظم انقلاب نیز این موضوع را به عنوان یکی از موضوعات مهم مطرح و متدهای آن را تدوین می‌کند باید بدانیم که بستر و آموزه‌های دینی ما خاستگاه اصلی فرهنگ حاکم بر کشور است.

وی افزود: سبک زندگی مورد نظر ما از متن و بطن آموزه‌های دینی و اعتقادی استخراج می‌شود.

قائم مقام سازمان صدا و سیما افزود: از این جهت شاید وجه تمایزی بین سبک زندگی‌های رایج  در جامعه کنونی و سبک زندگی مورد نظر در فرهنگ اسلامی ما وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم تصریح کرد: اگر فرهنگ خودمان را به عنوان یک ساختمان در نظر بگیریم می‌توانیم بگوییم که فرهنگ از 3 طبقه تشکیل شده است که طبقه اول آن اعتقادات و باورها را تشکیل می‌دهد، طبقه دوم مجموعه ارزش‌های حاکم بر فرهنگ ما است و طبقه سوم نیز نمودهای رفتاری است که در زندگی بروز پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر با رعایت این 3 نکته سبک زندگی خود را با آن تطبیق دهیم متوجه می‌شویم که در برخی نقاط دچار کجروی‌هایی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های موجود در جامعه کنونی تناقض در رفتارهای ظاهر و باطن افراد است، گفت: امیدواریم نمایشگاه برکت بتواند با خلاقیت خود گام مثبتی در ترویج سبک زندگی اسلامی بردارد.

بر اساس این گزارش نمایشگاه برکت «سبک زندگی اسلامی» با هدف نشان دادن تناقض‌‌های رایج در سبک‌های رایج زندگی کنونی و معرفی گوشه‌ای از سبک زندگی ایده‌آل که همان سبک زندگی اسلامی است در محله چهارراه نظام‌آباد برگزار شده است و همه روزه از ساعت 17 تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان است.

این نمایشگاه تا 6 مهر ادامه دارد.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



شنبه 6 مهر 1392